Gebruiksvoorwaarden

Door je in te schrijven voor cursussen of een activiteit, erken je kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en ermee akkoord te gaan.

Deelname aan een activiteit maakt het voorwerp uit van een contract tussen enerzijds de deelnemer en anderzijds de KSS Kitesurfschool-afdelingen die behoren tot de vzw Sportconcept.

Gebruiksvoorwaarden

De volgende elementen kunnen van invloed zijn op je reserveringen:

Meteo

De verantwoordelijken en de monitoren analyseren iedere avond de laatste weersvoorspellingen.

De school is niet verantwoordelijk voor het annuleren van lessen ten gevolge van de weersomstandigheden.

Uurrooster

Na het analyseren van de laatste voorspellingen zal er tussen +/- 19u00 en 20u00 een sms verstuurd worden met het uur van afspraak.

Op dit moment is het van groot belang om ons te bevestigen dat je het bericht goed ontvangen hebt.

Indien de stage geannuleerd wordt sturen we ook een sms. Je kan een nieuwe reservatie maken via de agenda online door gebruik te maken van het referentienummer van de geannuleerde stage.

Iedere geannuleerde les wordt verplaatst naar een latere datum, vast te leggen via het reservatiesysteem.

Duur

De duur van de stages zijn vermeld op onze sites. De duur is in functie van aantal deelnemers en van de kwalificatie (International Kitesurf Organisation) van de monitor.

De dagcursus kan variëren van 1u30 tot 3u.

De weekendcursus kan variëren van 3 tot 6 uur.

De wekelijkse cursus kan variëren van 6 tot 12 uur.

Kitesurflicentie IKO (International Kiteboarding Organization)

De KSS Kitesurfschool monitoren zijn ingeschreven en opgeleid bij IKO en VTS. Alle leerlingen krijgen dus automatisch een IKO brevet. Dit attest dien je te valideren via het formulier dat opgestuurd zal worden door IKO.

Verzekering

Iedere ingeschreven persoon is verzekerd gedurende de stage van KSS.

Voor een jaarlijkse verzekering « lichamelijke schade » kan je terecht bij de sportfederatie (VYF of VVW).

Voor de minderjarige deelnemer wordt de ouderlijke toestemming gevraagd.

Een verplichte afstand van verantwoordelijkheid t.o.v. IKO en Kitesurfschool moet ondertekend worden.

Verbintenis van de deelnemers

Iedere deelnemer en ouder aanvaardt de risico’s verbonden aan het kitesurfen, buggykite, landboardkite, powerkite en andere disciplines.

Onze verbintenis

Wij verbinden ons ertoe het aangepast materiaal gedurende de stage te leveren en de deontologische regels van het beroep qua ontvangst, opleiding, hygiëne en veiligheid te respecteren.

Materiaal

Alle materiaal is kwaliteitsvol en aangepast. Bij eventuele schade bij het niet respecteren van de instructies kan de deelnemer verantwoordelijk gesteld worden en zal de schade betaald worden door de deelnemer.

Huren

Een huurcontract en een waarborg in cash is verplicht. Die som wordt terugbetaald bij het inleveren van het materiaal.

Onze monitoren kunnen een huur weigeren omwille van een niet bereikt of niet bewezen niveau, tijdsgebrek of een slechte weervoorspelling.

De monitor beslist over de huurdeelname en wijst een werkzone aan.

• Bij het tekenen van het huurcontract moet de huurder een geldig paspoort voorleggen.

• De huurder inspecteert het huurmateriaal bij ontvangst.

• De huurder erkent het huurmateriaal in perfecte staat ontvangen te hebben.

• Het huurtarief wordt niet terugbetaald als de huurder het gehuurde materiaal niet gebruikt heeft.

• Het gebruik van het huurmateriaal is op risico van de huurder. Het verhuur-bedrijf is niet verantwoordelijk voor verwondingen of schade aangericht door de huurder, aan zichzelf of aan derden.

• De huurder is verantwoordelijk voor schade aan het materiaal veroorzaakt tijdens de huurperiode.

• De huurder moet de reparatie van het materiaal betalen.

• Wanneer de reparatie meer dan 100€ kost, moet de huurder het materiaal voor een 2e hands prijs kopen.

• Wanneer de huurder het huurmateriaal verliest of als het gestolen wordt, moet de huurder een 2e hands prijs voor het materiaal betalen.

Privacy

Bij deze hebben we toelating de foto’s of video’s waarbij de deelnemer te zien is te gebruiken voor promotionele of pedagogische doeleinden.