top of page
Aide et FAQ

FAQ-HULP

Vind hier alle antwoorden op uw vragen:

FAQ Inscriptions/Réservations

INSCHRIJVINGSPROCEDURESRESERVATIES:

Acompte(s)/ Solde

Voorschot/ Saldo

1 / Wat moet ik betalen bij de reservatie?


Er is enkel een voorschot vereist om de reservatie te garanderen. 
 

2 /Wanneer en hoe betaal ik het saldo?

​

Het saldo moet worden betaald bij de aanmelding aan het begin van de stage. Indien mogelijk contant!

Annulation du stage

Annulering stage

1 / Hoe en wanneer krijg je bericht dat je stage doorgaat of niet doorgaat?

​

Je ontvangt de avond ervoor een sms van ons team nadat zij de laatste weersvoorspellingen hebben geanalyseerd. Helaas is het moeilijk om ruim van tevoren 100% wind te voorspellen.

​

/ Wat gebeurt er als je stage niet doorgaat?

​

Na ontvangst van de SMS waarin de annulering van uw stage wordt aangegeven (wegens ongunstige weersomstandigheden), ontvang je via e-mail een "tegoedbon" ter waarde van uw voorschot. Je vindt deze "tegoedbon" ook in het gedeelte "vouchers" van je reservatie pagina!

 

Met dit "Tegoed" kan je een nieuwe reservering maken via ons registratiesysteem.

​

Deze "Voucher" staat niet op naam. Als je hem aan iemand wilt schenken, kan je dat rechtstreeks doen in de rubriek Vouchers van je account.

​

LET OP:

Zoals aangegeven in de algemene voorwaarden, is de Voucher 1 jaar geldig. Uw voorschot via deze "voucher" blijft geldig ook als je stage meerdere malen wordt geannuleerd, zolang je reservaties blijft maken!

SMS envoyés

SMS bevestiging

Wanneer krijg ik de SMS met tijdstip van mijn stage?

​

Het tijdstip varieert afhankelijk van het weer en de getijden.

 

Na analyse van de laatste weerberichten wordt de avond voor je cursus (tussen 19.00 en 20.00 uur) een SMS verstuurd met het tijdstip en het adres van de ontmoetingsplaats.
=> Het belangrijk om ons via sms te bevestigen dat je het bericht goed ontvangen hebt.

​

Als de stage niet kan door gaan omwille van ongunstig weer, sturen we je ook een sms en een tegoedbon "Voucher" via e-mail. 

=> Je kan een nieuwe reservatie maken met het referentienummer van deze voucher.

Met deze voucher kan je een nieuwe reservatie maken zonder een nieuw voorschot te moeten betalen. (afhankelijk van de waarde van je voucher). Het saldo wordt altijd betaald op de dag van de stage.

Avoir = Voucher

Voucher = Tegoedbon

1 / Wat is een Voucher?

​

In geval van annulering van de stage als gevolg van ongunstige weersomstandigheden waardoor we geen kwaliteitsvolle lessen kunnen garanderen zal je een tegoedbon/voucher ontvangen via e-mail.

​

De Voucher komt overeen met de waarde van het voorschot dat je bij de reservatie hebt betaald. Zoals vermeld in de algemene voorwaarden, heeft de Voucher een referentienummer en is hij 1 jaar geldig.

 

Je kan ze vinden via je reserveringsruimte of je kan de referentienummers onmiddellijk invoeren bij inschrijving om ze te gebruiken.

​

LET OP: 

Bij een nieuwe boeking met je voucher wordt alleen de waarde van het voorschot van de voucher afgetrokken. Zo kan je een andere stage boeken dan de eerste, ongeacht de waarde van de voucher! Het saldo wordt direct op de dag van de cursus verrekend.

​

2 / Een Voucher is niet nominatief?

​

Een "Voucher" staat niet op naam, als je dat wenst, kan je het aan iemand anders schenken om ervan te genieten.

Je kan de voucher rechtstreeks via e-mail verzenden vanuit uw reserveringsruimte. 

​

3 / Waar kan ik mijn Voucher vinden?

​

Je vindt de Voucher(s) in je e-mails of direct in uw rubriek Vouchers van je account.

Bon cadeau

Cadeaubonnen

1 / Wat moet ik weten over cadeaubonnen? 

 

Houders van een cadeaubon hebben een jaar de tijd om hun bon in te wisselen door online een reservatie te maken en daarbij het referentienummer van de bon te vermelden.

​

Bij een boeking met je Cadeaubon wordt alleen de waarde van het voorschot van de bon afgetrokken. Het saldo wordt direct op de dag van de cursus verrekend in functie van de waarde van de gekozen stage en van je cadeaubon.

​

Een cadeaubon kan in geen geval worden terugbetaald.

​

2 / Waar vind ik de cadeaubon die ik zojuist heb gekocht? 

​

De door u gekochte cadeaubon(nen) vindt u rechtstreeks in de Vouchers van je account.

​

U kunt de bon ook rechtstreeks per e-mail naar de begunstigde sturen via je account.

Liste d'attende

Reservelijst

1 / Wat is de Reservelijst?

 

Omdat we afhankelijk zijn van het weer en we in België niet altijd volle dagen met uitzonderlijk weer kunnen garanderen, blokkeren we onze boekingen liever snel genoeg om overboeking te voorkomen en de kwaliteit van onze lessen te garanderen. 

Dankzij onze wachtlijst zijn we op de hoogte van de beschikbaarheid van al onze leerlingen, zodat we hen zo snel mogelijk kunnen contacteren als er op het laatste moment een plaats vrijkomt (uitstekende weersvoorspelling voor de hele dag, een annulatie,...).

Als er één of meerdere plaatsen vrijkomen, wordt je uiterlijk de avond ervoor verwittigd!

 

BELANGRIJK:

Zet u naast uw gebruikelijke reervaties meerdere keren op de reservelijst voor de verschillende "niet beschikbare" data die u uitkomen!

 

2 / Moet ik een voorschot betalen als ik me inschrijf op de Reservelijst?

​

Aangezien dit geen klassieke inschrijving is en we geen enkele datum in ons schema blokkeren, hoef je niets te betalen wanneer je ons je beschikbaarheid via de reservelijst doorgeeft.

FAQ Cours/ Stages

STAGES/ CURSUSSEN:

Météo

Weerbericht

1 / Is het weer essentieel voor het beoefenen van kitesurfen?

 

Kitesurfen en onze kitelessen zijn totaal afhankelijk van het weer. De kracht, richting van de wind en het tijdstip van de getijden zijn veranderende criteria die onze activiteiten kunnen beïnvloeden. De school kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gesteld voor weersomstandigheden die ongunstig zijn voor de beoefening van de kitedisciplines.

​

Onze instructeurs analyseren elke avond de meest recente weersvoorspellingen met behulp van de meest betrouwbare tools op internet om weloverwogen beslissingen te nemen over het al dan niet bevestigen van lessen op basis van de weersomstandigheden.

​

Daarom wachten we altijd tot de dag ervoor in de vroege avond om je de laatste informatie per sms te sturen, inclusief tijd en plaats van de afspraak, afhankelijk van de weersvoorspellingen.

​

2 / Waar vind je de weersvoorspellingen?

​

Je kan de weersvoorspellingen vinden op speciale sites zoals Windfinder, Windguru, Windy en vele anderen.

 

Voor toegang, klik op deze link

Horaire

Tijdschema

Wanneer ontvang ik de sms met het uur en planning van mijn stage?

​

De planning van de stage varieert naargelang het weer en de getijden.

 

Na analyse van de laatste weerberichten wordt de avond voor je cursus (tussen 19.00 en 20.00 uur) een SMS verstuurd met het tijdstip en het adres van de ontmoetingsplaats.
=> Het belangrijk om ons via sms te bevestigen dat je het bericht goed ontvangen hebt.

​

Als de stage niet kan door gaan omwille van ongunstig weer, sturen we je ook een sms en een tegoedbon "Voucher" via e-mail. 

=> Je kan een nieuwe reservatie maken met het referentienummer van deze voucher.

Met deze voucher kan je een nieuwe reservatie maken zonder een nieuw voorschot te moeten betalen. (afhankelijk van de waarde van je voucher). Het saldo wordt altijd betaald op de dag van de stage.

Durée

Tijdsduur

Kan de duurtijd van mijn stage variëren?

 

De duur van elke les (en activiteit) wordt aangegeven in de beschrijving op onze websites.

Voor specifieke kitesurfcursussen kan de duur van de cursus variëren, afhankelijk van het aantal deelnemers per instructeur en het kwalificatieniveau van de instructeur, in overeenstemming met de kwalificatienormen voor instructeurs van de International Kiteboarding Organization (IKO).

De duur van een eendaagse cursus kan variëren van 1u30 tot 3 uur, die van een weekendcursus van 3 tot 6 uur en die van een weekcursus van 6 tot 12 uur.

Nombre élèves/ Groupe - Instructeur

Aantal studenten/ Groep - Instructeur

Met hoeveel zullen we zijn tijdens de stage?

 

De lessen worden meestal in tweper twee gegeven. Het aantal studenten per instructeur varieert afhankelijk van de ervaring en kwalificatie van de instructeur, in overeenstemming met de strenge normen van de International Kiteboarding Organization (IKO).

​

Volgens deze normen heeft een IKO-assistent niet de nodige kwalificaties om alleen les te geven en moet hij begeleid worden door een instructeur niveau 2 of hoger. Een Level 1 Instructor is gekwalificeerd om twee studenten te coachen met één kite, terwijl een Level 2 Instructor maximaal vier studenten kan coachen met twee kites. Een Level 3 Instructor is gekwalificeerd om met behulp van een IKO-assistent zes leerlingen met drie kites te begeleiden.

​

Tijdens de lessen zul je nooit inactief zijn, omdat we je helpen alle aspecten van kitesurfen onder de knie te krijgen, zodat je volledig autonoom kunt worden.

Als de omstandigheden en het verloop van de les het toelaten, zetten we zoveel mogelijk kites op in de lucht.

bottom of page